گروه حقوق دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

پایگاه اطلاع رسانی #ashrafilaw

گروه حقوق دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

پایگاه اطلاع رسانی #ashrafilaw

گروه حقوق دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

برای عضویت در خبرنامه الکترونیک، نشانی ایمیل خود را در قسمت نظرات ارسال کنید.


تقویم برنامه ها و رویدادها

سومین همایش هفته پژوهش

🕑 چهارشنبه 28 آذر 97 - ساعت 13
سالن شهید مطهری

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

 

به گزارش پایگاه اینترنتی مؤسسه حقوق بین الملل پارس، کتاب «حقوق بین­الملل کیفری: نظریه و رویه» که شامل مجموعه ای از مقالات در بزرگداشت محمد شریف بسیونی است به همت جمعی از حقوقدانان کشور ترجمه و با ویراستاری دکتر عبداله عابدینی منتشر گردید. برای مطالعه مقدمه ویراستاران انگلیسی، دسترسی به فایلهای مقدمه ترجمه فارسی، فهرست و عناوین مقالات و مترجمان اینجا کلیک کنید.

لازم به ذکر است فصل دوازدهم این کتاب که مقاله ای است به قلم پروفسور ویلیام شبث، توسط آقای مقامی، عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی، ترجمه شده است.

بیانیه موگرینی - ظریف

| جمعه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۴، ۰۹:۰۵ ب.ظ

 

فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در شامگاه پنج شنبه 13 فروردین 1394 و پس از آخرین دور مذاکرات سخت و چالشی میان ایران و اروپا/3+3 (گروه موسوم به 5+1) در حضور وزرای خارجه آمریکا، آلمان، فرانسه، چین، بریتانیا و معاون وزیر خارجه روسیه، طی بیانیه ای مشترک که به زبانهای فارسی و انگلیسی قرائت شد، شمایی از توافق هسته ای را که به عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، می تواند به چالش بین المللی در خصوص مسأله هسته ای ایران را پایان دهد، ارائه کردند. بر اساس این بیانیه، ایران طی دوره زمانی مورد توافقی که هنوز رسما مورد توافق قرار نگرفته، همچنان از حق توسعه، تحقیق و غنی سازی را به طور محدود خواهد داشت و بلافاصله پس از اجرای گام به گام تعهدات ایران، تحریم های یکجانبه آمریکا، اروپا و تحریمهای شورای امنیت متوقف خواهند شد.

بنابرملاحظات حقوقی مورد تأکید در کنفرانس های خبری مقامات طرفهای مذاکره و طبق آنچه از مفاد برنامه اقدام مشترک (ژنو، 2013) و این بیانیه بر می آید، طرفهای مذاکره طی هفته های آینده بر اساس راه حلهای مورد توافق در لوزان، نگارش جزئیات متن «برجام» را آغاز خواهند نمود و پس از قطعی شدن این «برنامه»، طرف غربی پیش نویس قطعنامه ای را به شورای امنیت ارائه خواهد داد که بر اساس آن، «برجام» از حمایت قانونی برخوردار شده و تحریمهای پیشین شورای امنیت ملغی خواهد شد. بدین ترتیب، تعهدات ناشی از «برجام» در چهارچوب ماده 25 منشور ملل متحد، برای همه دولتها شامل ایران، طرفهای مذاکره کننده و دولتهای ثالث، الزام آور خواهد بود. پیش بینی می شود، روند مذاکرات مربوط به تدوین برجام که قرار است تا تیر ماه سال جاری به انجام برسد نیز سخت، پیچیده و چالش ساز باشد. ذیلا متن رسمی بیانیه قرائت شده موگرینی و ظریف را به دو زبان انگلیسی و فارسی مطالعه خواهید کرد. لازم به ذکر است فکت شیت ها یا بیانیه های مطبوعاتی احتمالی ارائه شده از طرف هریک از دولتها و دیگر متون منتشرشده در رسانه های ایرانی و خارجی، به قدر کافی معتبر نیست و صرفا متضمن دیدگاه های پیش از توافقات و مذاکرات «برجام» از سوی دولتهای مربوط است.

 

» متن انگلیسی بیانیه مشترک لوزان

» متن فارسی بیانیه مشترک لوزان

» گفتگوی تلویزیونی رئیس جمهوری با مردم – جمعه 14 فروردین 94

 

آیین نامه نحوه اجرای مجازات های تکمیلی

| چهارشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۳۹ ب.ظ

آیین نامه نحوه اجرای مجازات های تکمیلی موضوع ماده 23 قانون مجازات اسلامی به تصویب رئیس قوه قضاییه رسیده است. متن این آیین نامه در پایگاه روزنامه رسمی در اینجا در دسترس است.

آیین نامه اجرایی قانون حمایت خانواده

| چهارشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۳۸ ب.ظ

آیین نامه اجرایی قانون حمایت خانواده مصوب 1391 در تاریخ 27/11/93 به تصویب رئیس قوه قضاییه رسیده است. متن این آیین نامه در پایگاه روزنامه رسمی در اینجا در دسترس است.

قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور

| چهارشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷ ب.ظ

ثبت نوین املاک بدون استفاده از تجهیزات و فناوری ماهواره ای و ارتباطی میسر نیست. مجلس شورای اسلامی در جلسه 12/11/93 قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور را در این راستا به تصویب رساند. مطابق ماده 11 این قانون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است طی پنج سال، کلیه اسناد مالکیت املاک را به اسناد حدنگاری شده تبدیل کند.

متن این قانون در اینجا در دسترس است.

رأی وحدت رویه 738 دیوان عالی کشور

| چهارشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۳۶ ب.ظ

هیئت عمومی دیوان عالی کشور به موجب رأی وحدت رویه شماره 738 مورخ 30/10/93 تصریح نمود که ماده 134 قانون مجازات اسلامی، بر جرایم مواد مخدر نیز حاکم است. گردش کار و متن رأی در اینجا در دسترس است.

درگذشت دکتر محمود آخوندی

| پنجشنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۱۷ ق.ظ

 

دکتر محمود آخوندی، استاد اسبق دانشگاه های تهران و شهید بهشتی و نویسنده اثر برجسته «آیین دادرسی کیفری» روز یکشنبه دوم فروردین ماه در سن هشتاد و یک سالگی درگذشت. گروه حقوق دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی، این ضایعه را که در ایام بزرگداشت حضرت فاطمه (س) و همزمان با بهار طبیعت روی داد و موجب تکدر خاطر جامعه حقوقی کشور شد، به عموم بازماندگان، همکاران و علاقمندان ایشان، وکلا، قضات، پژوهشگران و استادان و دانشجویان حقوق تسلیت می گوید.

درباره این استاد پیشکسوت اینجا به لینکهای مناسبی دسترسی خواهید داشت.