گروه حقوق دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

پایگاه اطلاع رسانی #ashrafilaw

گروه حقوق دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

پایگاه اطلاع رسانی #ashrafilaw

گروه حقوق دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

برای عضویت در خبرنامه الکترونیک، نشانی ایمیل خود را در قسمت نظرات ارسال کنید.


تقویم برنامه ها و رویدادها

سومین همایش هفته پژوهش

🕑 چهارشنبه 28 آذر 97 - ساعت 13
سالن شهید مطهری

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

پس از آن که با تأخیری پنج ساله آیین نامه اجرایی قانون انتشارو دسترسی آزاد به اطلاعات سال گذشته به تصویب دولت رسید، اخیرا معاون اول رئیس جمهور آیین نامه اجرایی ماده 18 این قانون را نیز جهت اجرا ابلاغ نموده که از اینجا می توانید دریافت کنید. آیین نامه اخیر به ترتیبات تشکیل کمیسیون موضوع قانون پرداخته و مهمترین گام در جهت تضمین اجرای قانون مصوب سال 88 به شمار می رود.

آیین رسیدگی شکایت در کشتی

| سه شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۰ ق.ظ

وزیر کار آیین رسیدگی به شکایت در کشتی را در چهارچوب کنوانسیون کار دریایی ابلاغ کرد. این آیین نامه در روزنامه رسمی منتشر شده و از اینجا قابل دریافت است.

مصوبه نحوه اداره بانک مرکزی

| سه شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۵۲ ق.ظ

نحوه اداره بانک مرکزی به عنوان «معضل» در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح گردید و مجمع در این خصوص مصوبه ای در آبان 93 به تصویب رساند که با توشیح و تذکر مقام معظم رهبری به قوای سه گانه ابلاغ و در روزنامه رسمی منتشر شد. برابر این مصوبه عزل رئیس کل بانک مرکزی با رأی دو سوم اعضای هیئت دولت میسر خواهد بود.رئیس کل بانک مرکزی باید در رشته های مرتبط مدرک دکترا داشته باشد و حداقل از هفت سال تجربه در سیاستگذاری عمومی یا پنج سال سابقه مدیریتی در حوزه های تخصصی بانک مرکزی برخوردار باشد. متن کامل مصوبه را از اینجا دریافت کنید.

تغییر مکان دانشکده حقوق

| سه شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۴۶ ق.ظ

دانشکده حقوق و الهیات از سال تحصیلی جدید در طبقه همکف ساختمان شماره دو مستقر خواهد شد. در جدول زیر تفکیک مکانی دانشکده های مختلف و ارکان دانشگاه رامشاهده می کنید.

سالگرد آیت اله ابطحی

| دوشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۰۵ ب.ظ

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم اولین سالگرد درگذشت آیت اله حاج سید مصطفی ابطحی از اعضای هیئت مؤسس دانشگاه، سه شنبه 20 مرداد ساعت 17 الی 19 در حسینیه امام جعفر صادق (ع) واقع در خ مسجد سید، خ آیت اله بیدآبادی برگزار می شود.

برگزاری جلسه کمیته تخصصی حقوق بین الملل

| يكشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۴ ب.ظ

جلسه کمیته تخصصی حقوق بین الملل امروز صبح در دانشکده حقوق برگزار گردید و این تصمیمات اتخاذ شد:

1- عنوان پایان نامه پیشنهادی «نقش و جایگاه زبان انگلیسی در پیشرفت حقوق بین الملل» به این شرح اصلاح و مورد تصویب قرار گرفت: «بررسی نقش زبان انگلیسی در گسترش حقوق بین الملل»

2 - سایر عناوین و پیشنهاده (پرپوزال) های دانشجویان کارشناسی ارشد حقوق بین الملل که تا این تاریخ به گروه حقوق واصل شده است بررسی و بدون اصلاح یا تغییر مورد تصویب قرار گرفت.

تقویم آموزشی نیمسال اول 5-94

| يكشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۱۰ ب.ظ

برنامه و تقویم آموزشی نیمسال اول تحصیلی آینده را از سایت دانشگاه دریافت کنید. (اینجا)

رأی وحدت رویه 740 دیوان عالی کشور

| يكشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۵۰ ب.ظ

هیئت عمومی دیوان عالی کشور طی رأی وحدت رویه 740 مستندا به ماده 449 قانون مجازات اسلامی مقرر نمود که در خصوص از بین بردن طحال، ارش مقرر خواهد شد. متن کامل رأی دیوان عالی را از اینجا دریافت کنید.

مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی با نقد طرح اصلاح ماده 980 قانون مدنی جهت تسهیل اعطای تابعیت به رزمندگان، ایثارگران و نخبگان غیرایرانی، پیشنهاد کرده است طرح مزبور با جزئیات دقیق تر به عنوان قانونی خاص به تصویب برسد. متن کامل این اظهار نظر کارشناسی را از اینجا دریافت کنید.