گروه حقوق دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

پایگاه اطلاع رسانی #ashrafilaw

گروه حقوق دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

پایگاه اطلاع رسانی #ashrafilaw

گروه حقوق دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

برای عضویت در خبرنامه الکترونیک، نشانی ایمیل خود را در قسمت نظرات ارسال کنید.


تقویم برنامه ها و رویدادها

سومین همایش هفته پژوهش

🕑 چهارشنبه 28 آذر 97 - ساعت 13
سالن شهید مطهری

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

طرح دو فوریتی درباره تابعیت

| سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۲۸ ب.ظ

49 نفر از نمایندگان مجلس طرحی دو فوریتی را امضا کرده اند که به موجب آن، شرایط اعطای تابعیت به فرزندان ناشی از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی شفاف تر می شود و فرزندان شهدای غیرایرانی نیز از امکان کسب تابعیت ایرانی برخوردار می شوند. مهمترین تفاوت طرح با قوانین پیشین مرتبط با تابعیت فرزندان ناشی از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی به ماده 6 طرح بازمیگردد که به موجب آن، چنین فرزندانی تا قبل از 18 سالگی می توانند شناسنامه موقتی دریافت کنند که مجوز اقامت، تحصیل و برخورداری از بیمه درمانی خواهد بود. متن کامل طرح را اینجا بخوانید. در صورت تصویب این قانون، قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان ناشی از ازدواج زنان ایرانی با مردانی خارجی مصوب 1385 ملغی خواهد شد.

منشور سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه که در تاریخ 18/5/94 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، با تایید شورای نگهبان در روزنامه رسمی منتشر شد.مطابق معاهده مزبور هشت کشور شامل ایران، بنگلادش، مصر، اندونزی، مالزی، نیجریه، پاکستان و ترکیه سازمان همکاری اقتصادی را با هدف کاهش فقر و بهبود رفاه هشت کشور و برخی اهداف اقتصادی دیگر تأسیس می کنند. اعضای جدید سازمان از میان دولتهای عضو سازمان ملل و با اجماع شورای وزیران می توانند به این سازمان ملحق شوند. متن منشور را اینجا بخوانید.

به اطلاع دانشجویان عزیز جدید الورود می رساند دانشگاه شهید اشرفی جهت پرداخت شهریه تسهیلات ویژه (تخفیف و تقسیط ) را برای آن دسته از دانشجویانی که با مشکلات مالی مواجه می باشند در نظر گرفته است؛ جهت کسب اطلاعات بیشتربه مدیر آموزش دانشگاه مراجعه نمایید.

دفاع پایان نامه

| دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۳۶ ق.ظ

دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

دانشکده حقوق و الهیات

 

گروه حقوق

 

اطلاعیه برگزاری جلسه دفاع پایان­نامه

 

جلسه دفاع رساله کارشناسی ارشد حقوق بین الملل

 

با عنوان

تأثیر تصمیمات دادگاه های داخلی در شکل گیری رویه و حقوق بین الملل عرفی

 

نگارنده

شادی زارع کاریزی

 

استاد راهنما

دکتر امیر مقامی

 

استاد مشاور

دکتر منوچهر توسلی

 

پنج شنبه 26 شهریور 94 - ساعت 16

سپاهانشهر، دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی، تالار مطهری

دفاع پایان نامه

| يكشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۴:۳۰ ب.ظ

دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

دانشکده حقوق و الهیات

 

گروه حقوق

 

اطلاعیه برگزاری جلسه دفاع پایان­نامه

 

جلسه دفاع رساله کارشناسی ارشد حقوق بین الملل

 

با عنوان

ضرورت رعایت جنبه های بشردوستانه در تحریم های اقتصادی شورای امنیت

 

نگارنده

هانیه حسنی

 

استاد راهنما

دکتر امیر مقامی

 

استاد مشاور

دکتر منوچهر توسلی

 

چهارشنبه 18 شهریور 94 - ساعت 10

سپاهانشهر، دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی، تالار مطهری

بخشنامه یکنواخت سازی هزینه دادرسی

| سه شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۰۹ ب.ظ

رئیس قوه قضاییه طی بخشنامه ای، دستورالعمل یکنواخت سازی دریافت هزینه دادرسی را ابلاغ نمود. به موجب این بخشنامه مبنای محاسبه هزینه دادرسی در مورد سکه طلا و ارز، مبلغ واقعی حسب اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. همچنین مطابق بخشنامه اخیر، مقرر گردیده هزینه دادرسی در دعاوی مالی غیرمنقول و خلع ید از اعیان غیرمنقول، موضوع قسمت اخیر بند ۱۲ ماده ۳ قانون مذکور، ارزش خواسته مطابق ارزش معاملاتی املاک در منطقه، تقویم و براساس آن هزینه دادرسی اخذ شود. متن کامل این بخشنامه را اینجا بخوانید. صدور این بخشنامه طی روزهای اخیر مباحث بسیاری را برانگیخته است. از جمله دیدگاه های موافق و مخالف را اینجا و اینجا مطالعه کنید. مخالفان، صدور چنین بخشنامه ای را از آنجا که به مداخله نهاد قضایی در تقویم خواسته می انجامد بر خلاف  بند 4 ماده 62 قانون آیین دادرسی مدنی می دانند اما موافقان بر صوری بودن تقویم غیرواقعی از سوی خواهان به منظور تقلب نسبت به قانون و نیز مزایای ناشی از افزایش هزینه دادرسی توجه دارند.

اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم

| دوشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۴۹ ق.ظ

قانون اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم که در جلسه 31/4/94 مجلس شورای اسلامی تصویب و متعاقبا به تایید شورای نگهبان رسیده است در روزنامه رسمی منتشر شد. بخش عمده ای از قانون مزبور به اصلاحات مالیات بر ارث مرتبط است و به موجب ماده 54 مکرر که به قانون الحاق می شود واحدهای مسکونی خالی از سکنه، تحت شرایطی مشمول مالیات خواهند شد. مشروح این قانون را از اینجا دریافت کنید.