گروه حقوق دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

پایگاه اطلاع رسانی #ashrafilaw

گروه حقوق دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

پایگاه اطلاع رسانی #ashrafilaw

گروه حقوق دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

برای عضویت در خبرنامه الکترونیک، نشانی ایمیل خود را در قسمت نظرات ارسال کنید.


تقویم برنامه ها و رویدادها

سومین همایش هفته پژوهش

🕑 چهارشنبه 28 آذر 97 - ساعت 13
سالن شهید مطهری

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

مقاله «نقش دیوان بین المللی دادگستری در حل و فصل اختلافات سازمانهای بین المللی» که حاصل پژوهش مشترک دکتر مقامی، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق به همراه خانم سارا انصاری از دانش آموختگان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی است، در سومین شماره دوره جدید فصلنامه مطالعات حقوق عمومی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران منتشر گردید. دسترسی به متن کامل تمام مقالات از اینجا و مطالعه مقاله مزبور که در صفحات 471-496 این شماره منتشر شده، از طریق لینک زیر امکانپذیر است.

» نقش دیوان بین المللی دادگستری در حل و فصل اختلافات سازمانهای بین المللی - امیر مقامی، سارا انصاری PDF

دفاع پایان نامه

| يكشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۲ ق.ظ

دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

دانشکده حقوق و الهیات

 

گروه حقوق

 

اطلاعیه برگزاری جلسه دفاع پایان­نامه

 

جلسه دفاع رساله کارشناسی ارشد حقوق بین الملل

 

با عنوان

بررسی آثار متقابل ورزش و حقوق بشر

 

نگارنده

شفق ملک زاده سقزچی

 

استاد راهنما

دکتر منوچهر توسلی

 

استاد مشاور

دکتر علیرضا آرش پور

 

پنج شنبه26 آذر - ساعت 11:45

سپاهانشهر، دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

 

دیوان عالی کشور با صدور رای وحدت رویه شماره 743 بیان نموده است: 

آنچه که در ماد ه ۳۲ قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و... آمده، نظارت و رسیدگی یکجانبه‌ای بود که حتی بدون درخواست محکوم به اعدام از سوی رئیس دیوان عالی کشور یا دادستان کل کشور اعمال می‌گردید و کیفیت رسیدگی اصولاً قابل قیاس با چگونگی تجدیدنظرخواهی از احکام نبود. نظر به اینکه ماد ه ۳۲ قانون یاد شده مطابق ماد ه ۵۷۰ قانون آیین دادرسی کیفری صریحاً نسخ شده و قابلیت اجرا ندارد و بر اساس قانون منسوخ نمی‌توان اقدامی معمول داشت و با توجه به صدر و ذیل ماد ه ۹ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی که مشعر بر اجرای قوانین شکلی و تشریفاتی در خصوص قضایایی است که سابق بر تصویب آنها مطرح شده و در جریان رسیدگی است (و عطف به ماسبق شدن این قوانین را تجویز کرده است) و نظر به اینکه احکام اعدام متهمان به ارتکاب جرایم مواد مخدر، به لحاظ عدم قطعیت قابلیت اجرا ندارد و با عنایت به اینکه ماد ه ۴۲۸ قـانون آیین دادرسی کیفری آراء صادر شده دربار ه جرایمی را که مجازات قانونی آنها سلب حیات است علی‌الاطلاق قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور دانسته و موجبی ‌وجود ندارد که احکام اعدام متهمان مذکور را از شمول حکم عام و کلی این ماده مستثنی بدانیم، بنا به مراتب، به نظر اکثریت قاطع اعضای هیأت عمومی دیوان عالی کشور، احکام یاد شده قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است و رأی شعب ه ۴۸ دیوان عالی کشور در حدی که با این نظر مطابقت دارد صحیح و قانونی تشخیص داده می‌شود. این رأی مطابق ماد ه ۴۷۱ قانون اخیرالذکر برای شعب دیوان عالی کشور و دادگاه‌ها و سایر مراجع لازم‌الاتباع است.        

متن کامل رای را اینجا بخوانید.

ابلاغ آیین نامه میانجیگری در امور کیفری

| سه شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۵ ق.ظ

میانجیگری یک روش حل و فصل اخنلاف است که طی آن طرف ثالث، تلاش میکند زمینه مصالحه طرفهای اختلاف را فراهم کند. کاربست این روش، موجب کاهش پرونده های قضایی می شود. برای این منظور رئیس قوه قضاییه آیین نامه میانجیگری در امور کیفری را تصویب و ابلاغ کرده که متن آن در اینجا در دسترس است.

مصوبات کمیته تخصصی حقوق بین الملل

| يكشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۷ ب.ظ

 

جلسه کمیته تخصصی حقوق بین­الملل گروه حقوق روز پنجشنبه برگزار و در خصوص عناوین و پرپوزالهای ارائه شده به شرح زیر تصمیماتی اتخاذ شد:

  1. با تغییر عنوان پایان نامه خانم سنجری موافقت شد.
  2. پرپوزال پایان نامه آقایان ملکی و محمدنیا و خانمها مددی، یاراحمدی، سنجری، امیرمحمدی و سلامی به تصویب رسید.
  3. عنوان پایان نامه آقای جهانبخش به این شرح اصلاح و مقرر شد درخواست جدید با اصلاح عنوان، سوالات و فرضیه ها تحت نظارت استادان راهنما و مشاور ارائه گردد: «بررسی آیین دادرسی دادگاه بین­المللی ویژه لبنان در پرتو رویه محاکم کیفری بین­المللی».

برنامه ترمهای رشته های حقوق و فقه

| يكشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۶ ب.ظ

دانشجویان محترم دوره های کارشناسی حقوق و فقه و حقوق، کارشناسی ارشد حقوق بین الملل، حقوق خصوصی، حقوق جزا و فقه و حقوق می توانند برنامه عناوین درسهای هر ترم را در لینک زیر مشاهده کنند. بدیهی است براساس شرایط و صلاحدید گروه ممکن است تغییرات جزئی در اجرای این برنامه اتفاق بیفتد.

» ترم بندی رشته های حقوق و فقه