گروه حقوق دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

پایگاه اطلاع رسانی #ashrafilaw

گروه حقوق دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

پایگاه اطلاع رسانی #ashrafilaw

گروه حقوق دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

برای عضویت در خبرنامه الکترونیک، نشانی ایمیل خود را در قسمت نظرات ارسال کنید.


تقویم برنامه ها و رویدادها

سومین همایش هفته پژوهش

🕑 چهارشنبه 28 آذر 97 - ساعت 13
سالن شهید مطهری

شناسایی فلسطین از سوی سوئد

| پنجشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۱۵ ب.ظ

پس از آن که مجمع عمومی ملل متحد در سال 2012 وضعیت حکومت خودگردان فلسطین را از «موجودیت غیرعضو سازمان ملل» به «دولت غیرعضو» تغییر داد، موج تازه ای از شناسایی «دولت» فلسطین در کشورهای غربی به راه افتاد. در حالی که حدود 10 روز پیش مجلس عوام بریتانیا طی تصمیمی که برای قوه مجریه الزام آور نیست، دولت فلسطین را به رسمیت شناخت؛ استفان لاف ون، نخست وزیر جدید سوئد نیز وعده داد که تعهد خود مبنی بر شناسایی فلسطین را اجرا خواهد کرد.

به گزارش رویترز امروز، وزیر امور خارجه سوئد رسماً دولت فلسطین را مورد شناسایی قرار داد. بدین ترتیب، سوئد نخستین عضو قدیمی اتحادیه اروپاست که فلسطین را به عنوان یک دولت در روابط بین المللی به رسمیت می شناسد. مجارستان، لهستان و اسلواکی به عنوان اعضای اتحادیه اروپا، پیش از عضویت در این اتحادیه اقدام به شناسایی فلسطین کرده بودند. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با استقبال از این اقدام، آن را حادثه ای تاریخی خواند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی