گروه حقوق دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

پایگاه اطلاع رسانی #ashrafilaw

گروه حقوق دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

پایگاه اطلاع رسانی #ashrafilaw

گروه حقوق دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

برای عضویت در خبرنامه الکترونیک، نشانی ایمیل خود را در قسمت نظرات ارسال کنید.


تقویم برنامه ها و رویدادها

سومین همایش هفته پژوهش

🕑 چهارشنبه 28 آذر 97 - ساعت 13
سالن شهید مطهری

80 درصد کاتالان ها خواستار استقلال شدند

| دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۴۳ ب.ظ

Catalan President Artur Mas attends a news conference assessing the results after Catalans voted in a symbolic independence vote in Barcelona. (Photo: Reuters)در همه پرسی مشورتی و غیرالزام آوری که روز گذشته در ایالت کاتالونیا اسپانیا برگزار شد، هشتاد درصد شرکت کنندگان خواستار تشکیل دولت مستقل کاتالانی شدند. در این اقتراح عمومی که پس از آراء دیوان عالی و دادگاه قانون اساسی اسپانیا مبنی بر تعلیق همه پرسی و مغایرت آن با قانون اساسی، به صورت غیررسمی و غیرالزام آور برگزار شد، از شرکت کنندگان پرسیده شده بود آیا مایلند کاتالونیا یک کشور (State) باشد؟ و در صورت پاسخ مثبت، می خواهند این کشور، مستقل باشد؟ به گزارش یورونیوز و الجزیره، 6/1 میلیون نفر از ساکنان این منطقه یعنی 80 درصد شرکت کنندگان در این همه پرسی به این پرسشها پاسخ مثبت داده اند. علیرغم این حمایت گسترده، الجزیره به این نکته نیز اشاره کرده است که بیش از 5 میلیون نفر حق شرکت در همه پرسی داشته اند اما حدود 2 میلیون نفر پای صندوق حاضر شده اند. باوجود این، پیش بینی می شود، رأی مزبور به تنش سیاسی بیشتر میان بارسلونا و مادرید منجر شود و رهبران کاتالانی از حمایتی حقوقی برای مذاکره با پایتخت برخوردار خواهند شد.

پیش از این، یکی از سخنرانی های گروه حقوق به ابعاد حقوقی بین المللی این موضوع اختصاص یافته بود که گزارش آن را می توانید در اینجا مطالعه کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی