گروه حقوق دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

پایگاه اطلاع رسانی #ashrafilaw

گروه حقوق دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

پایگاه اطلاع رسانی #ashrafilaw

گروه حقوق دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

برای عضویت در خبرنامه الکترونیک، نشانی ایمیل خود را در قسمت نظرات ارسال کنید.


تقویم برنامه ها و رویدادها

سومین همایش هفته پژوهش

🕑 چهارشنبه 28 آذر 97 - ساعت 13
سالن شهید مطهری

قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در اجرای تبصره ماده یک قانون مدنی، با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی در روزنامه رسمی منتشر گردید. مطابق این قانون که در تاریخ 23/1/94 به تصویب مجلس رسیده است، معروف و منکر عبارتست از هرگونه فعل، قول یا ترک فعل و قولی که به عنوان احکام اولی یا ثانوی در شرع مقدس یا قوانین مورد امر قرار گرفته یا منع شده است. ماده 3 این قانون، تجسس را ممنوع دانسته و امر و نهی را متعلق به امور علنی دانسته است، با این حال قسمتهای مشترک آپارتمانها که طبق قانون تملک آپارتمانها در ملکیت مشاع مالکان است، به شرطی که در معرض دید عموم باشد همچون هتلها، بیمارستانها و وسایل نقلیه عمومی از شمول حریم خصوصی خارج هستند. ماده 6 این قانون نیز ارتکاب اعمال مجرمانه در راستای امر به معروف و نهی از منکر را منع کرده است.متن کامل این قانون را اینجا بخوانید.

مطابق اصل هشتم قانون اساسی، امر به معروف و نهی از منکر از سوی مردم نسبت به یکدیگر و دولت و از سوی دولت نسبت به مردم، وظیفه ای همگانی است.

نظرات  (۱)

سلام ممنون از مطلب خوبتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی